Vad märker du för skillnad nu när vi upplevt det Stora Skiftet?

Ja, nu har vi hunnit en bit in i den nya tiden, den nya världen. Med förundrade ögon ser vi helt ny och skimrande värld runtomkring oss, det är som om alla fått ett nytt ljus i sina ögon och allas steg känns plötsligt allt lättare. Pengarna flödar fritt och var och varannan människa jag möter berättar om hur de nu äntligen funnit sin tvillingflamma. Förälskelsen flödar och människorna firar!  

Eller...?

Jodå, nog har vi har gått igenom det stora skifte som så många av oss väntat på så länge. Jag vet att många hade det mycket jobbigt under januari och den första hälften av februari, inklusive jag själv, men nu känns det som det lätta en hel del och mars månad har mycket gott med sig.

Men vad är det som har hänt egentligen? 

På ett sätt är inget annorlunda, på ett annat sätt är precis allt annorlunda.

Hur upplever du denna nya tid, denna nya era? Hur har du upplevt tiden sedan 12-12-21?  

Berätta, berätta!

Visningar: 544

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Åh, så härligt!! Det där att föras fram på en matta känner jag igen. Jag har mer och mer släppt på kontrollen och låter universum styra min resa. Förut har jag oroat ihjäl mig för det som händer utanför min kontroll, men idag kan jag tänka: Okej, nu har jag gjort vad jag kan, jag lämnar nu över till de högre makter och bestämma hur det ska bli. Med det menar jag att jag inte behöver känna oron längre, utan släpper den och kan leva mitt liv i glädje och ta de tuffa tiderna när de kommer.

Själva skillnaden är att jag inte oroar mig i förväg längre, eller under tiden, för jag vet att allt blir bra tillslut!!!

Magiska tider är det nu, så jag njuter i fulla drag!!

Kramkram

Det känns alltid bra, när nå'n annan kan formulera, det man inte får ihop orden till själv.  :-)

Tack A-C o Annika.

För övrigt känns det som om allting "speedar". Det är barra att hålla sig "kvar på MATTAN".

Hehe, absolut Calle! Håll dig på mattan så blir det bra!!!! :) <3

Kram

Hör du det, Calle lille, du ska hålla dig på mattan.  ;)  

Haha ;)

Jag var inte förberedd. Jag har aldrig sett mig som andlig. Jag bygger allt på realism, logik, vetenskap, bevis. Jag gick ur kyrkan nyligen, eftersom jag inte tror, jag har varit med av slentrian, bara inte orkat skicka papperen. I januari började jag söka, vet inte efter vad riktigt, men kanske letade jag svar på varför världen ser ut som den gör, varför det känns fel, varför blir det bara mer konflikter och krig? Jag läste kommentarer på internet, alternativa nyhetssiter, dokumentärer och klipp på youtube. Tillslut fastnade jag på 11 septemberattackerna och fick reda på sånt jag inte haft någon aning om. Jag blev chockad och mådde dåligt, kunde inte sova. Jag var övertygad om att vi alla var på en stadig marsch mot utplåning av oss själva. I mitten av februari vände det. Jag låg sömnlös en natt och surfade och lyssnade till vad andra sa, skrev, tänkte. Jag fick en stark känsla av att "nu vänder världen och jag är medveten om det". Det var en märklig känsla. Det var som om jag förstod hur allt hängde ihop ända från begynnelsen och fram till nu- alla böcker jag läst - allt hängde ihop. Jag kunde andas djupt ända ner till botten av själen. Den dagen slutade jag dricka kaffe och alkohol, bestämde mig för att handla ekologiskt och försöka odla lite själv och jag insåg att det finns inget som är värt att stressa för. 

Jag är nu helt övertygad om att det finns en världssjäl som vi alla är delaktiga i och att det var denna själ som kallade mig.

Om jag hade hittat den här hemsidan för 3 månader sedan så skulle jag ha avfärdat den som rent trams. Nu har jag varit med om något som gör att jag ser på världen på ett helt annat sätt än tidigare. Jag är helt överväldigad över att läsa att en massa andra människor har upplevt ett skifte- en vändning samtidigt som jag. Då är det inte bara något som skett i mitt huvud. Då är det något mycket större som jag inte förstår ännu, men som jag välkomnar.

Wow! Vilken story. Jag är så tacksam att du delar och ännu mer tacksam att du hittat hit så vi får vara med på din resa. Jag är glad för dig, även om det inte är det lättaste att gå igenom uppvaknandeprocessen. Och det finns heller ingen väg tillbaka. Men många har gått före dig och jämnat ut vägen en massa, så du har gott sällskap. Så sant, det finns ingen anledning att vare sig stressa, oroa sig eller bli arg eller ledsen för något alls. Det är fantastisk att sjunka ner i vetskapen att allt är precis som det ska vara och att allt alltid ordnar sig.  Kram på dig. Namaste 

Nej, jag förstår inte mycket just nu,men jag har surfat runt på sidorna några dagar och tror i alla fall att jag förstår vad du menar med att "det inte är det lättaste att gå igenom". Jag får nog dela upp det i mindre doser så jag inte får panik. Allt som står här är ju fullkomligt "ologiskt" enligt traditionellt sätt att tänka och samtidigt så är det så fantastiskt logiskt om man inte låser fast sig vid det man har blivit itutad sedan barnsben. Ja det blir jobbigt. Tack för att alla finns!

Jag minns från den mest intensiva delen av mitt eget uppvaknande att jag på allvar trodde att jag totalt höll på att förlora mitt förstånd och bli galen. Lyckligtvis hade jag min andliga moder, LeeAnn, vid min sida och hon var alltid så lugn och hade alltid svar på mina frågor. Svar som klingade rent och sant. När jag frågade henne om jag verkligen höll på att bli galen så svarade hon: "Så länge du frågar dig själv den frågan så är du inte galen."  Det svaret hjälpte mig. Hoppas det kan vara till hjälp även för dig när du går genom "Själens svarta natt". Be om hjälp så kommer den.  Tack för att Du finns - tillsammans gör vi det omöjliga möjligt.  Namaste ♥

Hur tycker ni alla att det har förändrats nu 2 år senare? Var underbart att läsa vad ni andra skrivit och speciellt hur du upplevde förändringen AnnCharlotte. Hur tycker ni det är nu och vad tycker ni hänt sen 2012? Vill gärna höra mer hur ni andra upplever det.

Jag har börjat drömma om ett jobb med ett högre syfte och som är roligt. Men har inte hittat det än. Men på min fritid har jag blivit hobby lobbyist. Jag skriver till många olika företag att jag vill de gör ekologiska varor jag vill ha, sen skriver jag till affärer att ta in ekologiska varor jag vill ha, sen skriver jag till regeringen att t ex slopa momsen på ekologiska varor och så ett till till regeringen (vågar inte skriva vad jag skrev), sen ska jag skriva ett till miljöminstern att jag tycker det ska vara förbjudet att ta mer betalat för miljövänlig el. Har inte skickat det än, men har skrivit en kladd och ska skicka det snart. Så jag har börjat engagera mig mer. Så jag har blivit mer intresserad av vad jag och andra äter, och så har jag börjat kolla vad som finns för gifter i plast, teflon etc. Och fått ett mer intresse för miljön och moder jord. Sen har jag slutat titta på nyheter och sagt upp flera kanaler på tvn, de sänder bara rädsla etc. Och börjat utmana mina rädslor. Och börjat meditera och så. Nu skulle jag vilja hela mig själv helt, hela alla chakror etc. Sen har jag läst en bok av Diana Cooper (om the golden age) (vill läsa en till) och vill lära mig mer och drakar och naturväsen och enhörningar och ännu mer om änglar. Ler. Det var lite som hänt senaste 1 1/2 åren hos mig. Hi Hi :) 

Fint att läsa era inlägg, som skrivits för några år sen! Nu är det 2017. Snabba händelser nu, strukturer i världen och inom var och en. I olika takt. Sen 2012 och en magisk trumresa under vintersolståndet det året som jag var med på, har världen kommit in i hjärtat och tiden har flutit ut. Jag skrev den här dikten nyligen:

"Det virvlar en ström
en dröm utan söm
Syr sig själv, över en älv
Nya broar tar form, kraften är enorm"

RSS

© 2017   Created by Stefan Uhlén.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor