Kära Moder Fader Gud, Källan, Allt Som Är,

Jag ber om upplysning och självförverkligande nu, för mig och för alla som önskar det i Hjärtat! 

Jag ber om människans gudomliga och fulla självuttryck och jag ber om det så snabbt, enkelt, så varsamt och kärleksfullt som det bara går! 

Jag har inte tid att vänta en sekund, Kära Moder Fader Gud. Jag ser fortfarande alldeles för mycket lidande runt omkring mig, så visa mig klart och tydligt vägen till hur jag/vi kan vara till tjänst till hela min/vår omvärld.

Tack för att jag får vara ett verktyg, ett instrument i Din tjänst! 

Tack för att Du så tydligt visar mig/oss vägen till mitt och andras fulla självuttryck. Till ekonomisk frihet och överflöd för oss alla. Till ett liv i kärlek, ett liv fyllt av mening och ändamål för oss alla som så önskar. 

Tack för att du väcker upp mig, och alla som så vill, till vårt fulla Gudomliga syfte och ändamål och vår Högsta Potential

Tack för Din Gudomliga vägledning. Tack för att Du visar mig, och alla som så vill, vägen till fulländning, till Glädje och Kärlek, till Kreativitet och Fest!

Där jag nu befinner mig, i ett tillstånd av frid och djupaste glädje, omfamnad av Din kärlek, vet jag att det enda jag behöver göra är att fokusera mig på nästa babysteg. Nästa gudomligt inspirerade handling och jag vet, JAG VET att du tydligt visar mig vad det steget är!

Ja, TACK för att Du i detta ögonblick, och i nästa, och nästa så tydligt visar mig vad jag är ämnad att göra för att för att manifestera detta mål, 

Himlen på Jorden

för mig själv och för alla som så önskar!

I all ödmjukhet, tacksamhet, respekt och kärlek till Dig,

I Fullaste Glädje Är Jag Din,
Ann-Charlotte

Visningar: 248

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Hej Patrik. Tack för ditt svar.

Vad jobbigt du känner igen dig i dalgångarna jag beskriver. För jag vet att dom inte är lätta.

Nä livet är inte lätt när man känner att livet är en berg och dalbana. Man önskar livet bara vore bra. Men så är det ju tyvärr inte för alla än. Har du också tänkt på självmord? Eller är du mer nere och deprimerad?

Tack för att du skriver vi är Gud själv. Jo läste det i en av Ben Arions e-böcker. Jag brukar se oss alla som Guds barn, men ibland när det kommer till en själv, är det lite svårt att förstå att man faktiskt är Guds barn. Det känns så stort. Men jag tror mycket på Gud och ber till Gud mycket och till änglarna.

Ja hoppas du kan börjar må bättre snart och att du har någon att prata med, när du mår dåligt. För mig är det viktigt att göra det, just prata med vänner eller kurator eller så, när man mår skit dåligt.

Vad bra du ska dansa och röra på dig mer och vara i skogen, jo tror med skogen är väldigt läkande.

Kram till dig fina du med :)

Hej Lisa,

Ja, jag har ofta tänkt på självmord när jag mår så dåligt (har också räknat tabletter och läst på Internet om sätt att ta sitt liv, allt detta har skett när jag varit otroligt nere och inte riktigt mig själv utan mer mitt negativa jag). Jag tror inte jag skulle gå så långt för jag har något i mig som finns där och hindrar mig. Panikattacker och enorm sorg har jag upplevt när jag mår som sämst. Men ja, det har varit väldigt jobbigt och att få "dö" (passera till en ny verklighet) och slippa vara fast i denna verklighet och kropp där vad jag vet är sant ses som galenskap hade varit lättare.

Jag är inte rädd för att dö, för jag vet att jag aldrig kan dö, bara gå ifrån olika verkligheter. Men det finns en mening med min kropp jag har och jag vill inte förgöra min underbara mänskliga form. Att få skriva till er hjälper väldigt mycket.

Jag har en vän och min sambo att prata med, och vill inte vända mig till sjukvård eller så, då de skulle inte tro på mig när jag säger att jag är deprimerad eftersom det grundar sig i mina upplevelser om hur vi alla är oändliga. Och om jag börjar prata med någon som inte är andlig om hur vi är oändliga, ja då vill de ge mig tabletter och låsa in mig ;)

Det hjälper mig mycket att faktiskt veta att vi snart kommer slippa denna berg och dalbana, men i dalgångarna är det tufft :/.

Vet du varför du mår dåligt Lisa? Jag själv härleder det till att jag inte kan uttrycka mig ifrån min oändlighet då 99% av alla runtomkring mig enbart lever livet som "alla andra". Jag känner mig ensam även om jag träffat andra som vet vad jag vet men dessa träffar jag väldigt väldigt sällan då de bor långt bort eller på andra sidan jorden.. Det är inte lättare att jag har enorm empati och är väldigt känslomässig. När jag ser livet på jorden i den korruption vi lever med så är det svårt, och jag har startat projekt för att hjälpa till att frambringa kärleksbaserat samhällssystem istället för girighetsbaserat.

Men jag måste acceptera och släppa att alla andra inte vaknat ännu. Det är svårt men jag tror det är min lösning. :) Det och göra vad som gör mig glad!

Jag såg mig som barn till Gud förr, när jag började vakna till det andliga. Jag var ateist tills jag var runt 23 år. Idag är jag strax över 30. Jag märkte att jag var mer än människa och att det som ansetts omöjligt i massmedia och utbildningssystemen såsom telepati inte alls var omöjligt.

Kritiskt och skeptiskt undersökte jag allt ifrån Lagen om Attraction (The Secret), Leva lyckligt (andlig självhjälp etc.), Livet efter döden forskning, telepati, shamanism och allt knutet till detta. Jag möttes i början av mitt uppvaknande utav mycket skeptiker och kritiker till det andliga och jag fick mycket insyn hos alla som trodde att det andliga inte fanns. Men efter en hel del egna upplevelser (såsom att drömma om framtiden flera gånger eller vara med om telepati eller få saker genom Lagen om Attraktion) så visste jag till slut att skeptikerna och kritikerna till det andliga/metafysiska/spirituella hade fel.

Jag accepterar allas trossystem och vetande om livet. Min sanning accepterar alla andras sanning och jag saknar den dagen då vi alla lever så :). Vilket jag tror är snart (typ 1-4 år).

Jag gick ifrån ateism till agnosticism för att sedan få bevis för att gudomliga krafter finns och att jag själv var gudomlig. Lagen om En och liknande material såsom Seth materialet, A Course in Miracles, Deepak Chopra, Eckhart Tolle, Don Miguel Ruiz och liknande hjälpte mig förstå mer om min helhet.

Jag bad ett tag om hjälp till Gud och tackade Gud för min existens, men sen kom jag i kontakt med det sannaste inom mig, nämligen den jag som existerar bortom Ljus Universumet. George Kavassilas upplevelser och livserfarenheter hjälpte mig förstå ännu mer om mig själv. Det gör dock inte att jag är otacksam till alla skapare och allt liv. Jag försöker alltid tacka växterna, frukterna o.s.v. som jag äter och jag åt och försökte alltid vara tacksam emot de djur som mättade mig. Växter ser jag som levande också, och jag vet att det kommer komma en dag då min kropp kommer livnära sig på mitt inre ljus och inget externt behöver ge mig den näring som behövs för att hålla min fysiska existens vid liv.

Idag förstår jag och vet att vi alla är ett oändligt varande som alltid funnits och alltid kommer finnas - vi är gudar helt enkelt. Unika helt fantastiska Gudar som gått in i detta universumet baserat på ljus (vibration).

Vi har dock skapats inom detta ljusuniversum utav en källa eller Gud, men denna källan och Guden skulle aldrig säga sig vara vår ultimata skapare då vi existerar bortom den (och den likaså, innan Gud som vårt universum är skapade detta universumet baserat på ljus så existerade den tillsammans med oss alla bortom ljus), vi har bara skapats i dess skapelse och vi har varit medskapande i princip allting. Vi kom in i toppen av allra högsta dimensionen och har gått uppifrån och ner och nu har vi hamnat på Jorden som är första planeten att vara en fraktal av hela det ljusbaserade universumet. Alla på jorden har hela universumet inom sig.

Att vi är som vi är nu utan förståelse för detta är för att vi tagit oss så långt ifrån sanningen för att igen finna den, vilket sker i vår nuvarande och sista inkarnation :).

Sanningen till allt finns inom oss och nås via hjärtat. Så allting jag säger eller någon annan ska alltid bekräftas genom att söka svar inifrån en själv. Dock hjälper vi varandra på vägen, såsom ni gör med era ord här eller Deepak gör eller någon annan gör när de berättar om sina livserfarenheter och sina perspektiv och sanningar om livet.

Ursäkta att jag lämnade så mycket text efter mig :).

Hoppas ditt hjärta och/eller Gud hjälper dig på din väg Lisa! Jag tyckte mig läsa att du hade sagt upp dig och sökte en ny väg för att få arbeta med det andliga. Jag önskar dig all lycka och framgång!

Kram!

Vänligen

Patrik

PS. När jag förstod kraften i Lagen om Attraktion och när jag märkte att jag fick vad jag ville, då la jag mitt fokus på universell fred, och wow, den kommer!! :) DS.

Vill tillägga och definiera med vad jag menar när jag pratar om sanningen eller sanningar. Och när jag sa att jag såg mig som barn till gud, jag såg mig samtidigt som likvärdig med Gud precis så som Gud beskrivs inom många olika texter och gurus o.s.v.. Religion och de gudarna har jag alltid haft svårt för men det finns utan tvekan mycket gott i religiösa texter har jag insett efter mitt metafysiska uppvaknande. Ordet för mig är något Allvetande Allsmäktigt och det är vad allt är som existerar. Vi är detta. Ibland skapar någon av oss en verklighet som vi andra upplever och just nu är vi inom ett ljusbaserat universum som kan ses som Gud och skapare av oss som människor - men det vi är (vårt inre som ser, känner, hör o.s.v.) har inte skapats av universumet, vi fanns tillsammans med det innan ljus fanns som den evigheten vi är. Därför kan jag inte neka någons sanning och sanningen är det som är och det som är visar sig alltid till slut.

För mig har vissa saker ibland varit sant, t.ex. jag trodde det var sant att jag var separerad ifrån allt liv, att det som jag var inte hade något med omvärlden att göra. Jag var också säker på att när jag dog, ja då fanns jag inte mer.

Sanningen är det som är. Fakta är sanning. Så när jag undersökt min existens och diskuterat med andra samt lärt mig ifrån andras människors upplevelser så har jag förstått att när inga fördomar finns, eller idéer om hur saker är, ja då når man sanningen - det som är.

Balans är en nyckel har jag förstått i min depression. Jag behöver balansera mer och möta topparna och botten.

Att gå ifrån ateism och att tro sanningen är att jag inte alls kan kommunicera telepatiskt - det är att möta rädslor då hjärnan när den har en sanning gärna vill försvara sanningen.

Idag hade jag en väldigt deprimerande dag som blev bättre och bättre och nu är det väldigt bra såhär innan jag ska in sömnen. Jag insåg när jag kontemplera över min dag hur allting löste sig för mig på bästa sättet även om jag var deppig. Hade jag istället för att deppa ihop tänkt "Det löser sig!" och varit glad utan att veta hur det skulle lösa sig - då hade det varit betydligt enklare att leva denna dagen samt roligare och jag skulle få gjort mer t.o.m.!!

Nästa gång jag står inför något som gör mig ledsen så ska jag med en gång tänka: "Det löser sig" utan att veta hur, sen ska jag försöka dansa runt lite (går ju inte om jag sitter i en bil t.ex.). :)

Kramar till allt och alla :D

Patrik

PS. Utan att vi här, AnnCharlotte och Lisa vars erfarenheter och visdom som jag främst tagit del av, hade kommunicerat så hade kanske jag inte cementerat min dag på detta sätt (skrivit ner min insikt om att tänka: "Det löser sig", i en tråd där jag blottar alla mina sidor som kan ses som svagheter beroende på perspektiv).. Det är så vi som Gud hjälper varandra, och detta har hjälpt mig skapa ett förhoppningsvis effektivt verktyg att inte säcka ihop och bli deppig vid motgångar eller problem som uppstår. :)

Hittade också denna video som gav mig ett leende, för jag skrev ju ovan i min text att världen blir bättre, och denna video visar det på ett sanningsbaserat sätt: Is War Over? — A Paradox Explained (Svensk text) DS.

Hej Patrik.

Tack för ditt svar. Vad fruktansvärt jobbigt du också tänkt på självmord ofta. Det är verkligen kämpigt och svårt. :/ Vad bra du har något i dig som hindrar dej.

Ush vad jobbigt med panikattacker :/ Ja det är svårt när den verklighet man själv har, inte är accepterat i det samhälle vi har nu.

Ja jag håller med, det finns verkligen en mening med våra kroppar och med att vi är här i det här livet just nu.

Vad bra det hjälper att skriva till oss. Vad bra du har en vän och sambo att prata med, det är väldigt viktigt att man får ventilera sina tankar med närstående och vänner. Ja psykiatrin är lite stelbenta, jag håller med. De har svårt att förstå det andliga, för dem är det bara psykologi som gäller.

Ja det kommer bli bra sen när fler och fler vaknar upp och jorden blir lättare att leva på.

Jo jag vet varför jag mår dåligt. Har mått dåligt då en jag var kär i sa upp kontakten helt.

Ja det är svårt när man förstår det andliga, mer än alla som inte gör det. Ja jag förstår du känner dig ensam. Men bra du träffar andra som har de andliga kunskaper du har med, tråkigt du inte träffar de så ofta bara.

Att vara känslig är väldigt jobbigt, jag är också det. Just att man känner allt så mycket, ena stunden mår man bra och 40 min senare kan man må skit dåligt. Men det är en mening med ens känslighet också. Då har man lättare att förstå och sätta sig in i hur andra människor mår. Och har lättare för att se andra människor. Något andra kan ha svårare med.

Vad bra du startat projekt för att hjälpa till att frambringa ett mer kärleksbaserat samhällssystem. Kanske kan du skriva en blogg om det här. Låter väldigt intressant.

Nä alla har inte vaknat än, det tar sin tid, olika tid för alla. Jag har inte heller vaknat helt ännu. Men håller på. Ler.Ja vad bra du kan tänka så att det är så, att alla inte vaknat upp ännu.

Ja gör massa saker som gör dig glad och som får dig att må bra.

Vad coolt du gick från att vara ateist till troende. Men jag tycker liksom du, att alla får tro och icke tro som dom vill. Vad kul du börja tro på telepati, lagen om attraktion och livet efter döden etc. tråkigt du möttes av många kritiker. 

Vad härligt du drömt om framtiden flera gånger, måste kännas fantastiskt. Vad härligt du såg telepati funka med och att du fick saker genom lagen om attraktion. Jag håller själv på att försöka dra till mig en sak.  Skönt att känna att skeptikerna hade fel. Ler.

Härligt att känna att du också var gudomlig. Mycket du läst. Vad härligt att känna att du existerar bortom ljus universumet.

Fint av dig att tacka växterna och djuren som du äter och för att hålla dig vid liv. Ja det är sant att de alla också lever.

Härligt det känns att höra att vi är Gudar.  Tack för att du berättar om hur vi skapades och relaterat till Gud. Härligt vi har hela universumet inom oss.

Ja vad bra allt finns inom oss och att det kan nås via vårt hjärta. Jätte bra ju. Ja jag tänkte börja söka svar från mitt högre jag. Har inte börjat med det än.

Ja det är ju underbart vi hjälper varandra på vägen. Ja Gud hjälper mig och änglarna och mina andliga guider och mina vänner och föräldrar och Ann-Charlotte och mitt hjärta ska också få hjälpa mig på vägen fram.

Ja jag har sagt upp mig, men det är svårt att hitta ett andligt jobb, så nu ska jag försöka få sjukersättning på heltid.

Ja underbart du fokuserar på universell fred, det har jag med tänkt mycket på. På sista tiden och bett om.

Vad underbart du sett lagen om attraktion fungerar, några saker har jag dragit till mig med, men vill dra till mig ännu mer. Ler.  

Jag önskar dig lycka och att få må bra med och njuta av livet.

Kram från Lisa <3

En stor varm kraaam tillbaka till dig, Patrik!  <3

RSS

© 2017   Created by Stefan Uhlén.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor