Just i dag funderar jag kring det att ljusa själar drar sig undan när de bemöts av negativitet.  T.o.m. Jesus ska ha sagt något om att "inte kasta pärlor..."  Men detta använder en del av de mörka medvetet för att tysta samtal och informationsspridning, genom att ytterst medvetet systematiskt bemöta alla ljusa med maximal negativitet.  Mission Accomplished...  Jag har inte tänkt längre, hjälp till!...

Visningar: 364

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Förut trodde jag inte riktigt på det där att kasta pärlorna åt svinen, men med tiden blir jag mer och mer mussla och berättar endast till det som specefikt frågar om det. Jag kan ge en fruktansvärd mängd information som totalt övermättar folks förmåga. Många förstår inte ens andlig grundkunskap, och man kommer ingen vart alls. De fastnar på samma gamla invanda invändningar, och det tröttar ut mig. Så bättre att inte säga någonting utan att bli tillfrågad.

Alternativet är att "predika" rakt av, men jag gillar inte det. Jag föredrar när den jag pratar med förstår.

Karolina Lindqvist sa:

Förut trodde jag inte riktigt på det där att kasta pärlorna åt svinen, men med tiden blir jag mer och mer mussla och berättar endast till det som specefikt frågar om det.  Jag kan ge en fruktansvärd mängd information som totalt övermättar folks förmåga.  Många förstår inte ens andlig grundkunskap, och man kommer ingen vart alls.  De fastnar på samma gamla invanda invändningar, och det tröttar ut mig.  Så bättre att inte säga någonting utan att bli tillfrågad.

Alternativet är att "predika" rakt av, men jag gillar inte det. Jag föredrar när den jag pratar med förstår.

Förstår helt.  Kanske processen att öppna sig för ljuset måste göras individ för individ, utan press.  Kanske vi helt enkelt måste vänta in till "siste man".  Men sån tid det tar...

Osho sa att, man skall kasta pärlor på svin :))

Man kan kanske säga så här:

Svinen blir mycket gladare om man kastar potatisar istället för pärlor.

Så man väljer sina gåvor efter person, för att glädja mottagaren på bästa sätt.

En filosofi vill hellre höra vishet än att äta, så till en filosof ger man vishetens pärlor med mat till,

en icke-filosof vill nog hellre ha mat än att höra en predikning, så man serverar mat med några visdomsord som krydda.

Alla har nog ljusa själar ovanför molnen (så att säga)

Ordspråket säger" lika barn leka bäst". De som ligger på samma nivå utvecklas som mest. De som ligger före kan inte vinna gehör hos de som ligger lång efter dem. Och i så fall kastar de pärlor för svin.

Uppstigna Mästare förklarar att de numera även är med oss  (syftar på ;  när vi famlar i mörker). Men de tillägger att de mår inte bra av detta. Fotnot. Det var för några år sedan som jag av misstag kom att klicka på en adress  som tillhör satanister.Någon varningstext fanns inte. Deras energier vara kraftiga och gorde att jag blev illamående.Ochjag fick reda på att de har 1500 medlemmar i Sverige. Någon längre stund kunde jag inte stanna där. Märkligt nog upplevde jag dem som skuggor i mörkret .

Ibland har jag kastat pärlor för svinen.  Nu tänker jag mig lite för  VEM jag talar med.

Jag säger bara en del vad jag tycker. Lyssnar in vad den andra personen tycker.

Ibland är det inte lönt att säga  ALLT .... men alltid EN DEL i taget alltså

När någon frågar säger jag ärligt vad jag tycker.

Det finns faktiskt  Svin  haha som ALLTID ska säga emot o göra en ledsen. Visst det gäller att inte bli ledsen över ett svin hehe 

RSS

© 2017   Created by Stefan Uhlén.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor