Pratade på chatten igår om detta en del får en pang upplevelse andra växer det fram och en del har alltid haft inom sig, lite nyfiken på Era upplevelser. Själv har det nog alltid funnits mer eller mindre men mognade fram under en lång kris och lång sjukdom.

Visningar: 1622

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

å vad fint! Jag blir nyfiken hur du kom att bli den du är idag. Hur du förstod dig på dina gåvor! Du får väldigt gärna dela med dig! Kärlek ljus och glädje /Malin

lars wamma admin sa:

Mitt uppvaknande kom när det var nyårsafton 2009

Satt ock drack ett par bärs med brossan.dagarna innan så hade jag gått med i moderjordnätverket-det skulle vara fullmånehealing kl 20.oo på nyårsafton-hade glömt bort detta totalt-det var på samma gång ungefär som spiralen i norge hade varit-jag hade angel 52 online på datorn-satt ock småpratade med henne paralellt med brossan

Så exakt på slaget 20.00 så känner jag hur jag liksom träffas av en stråle som går rakt in i min bröstkorg ock öppnar upp mig totalt-först förstod jag ingenting-sen trodde jag att detta var en händelse global-att alla genomgick detta på jorden-det var så starkt att jag liksom kände hur hela mit hjärta öppnades-började gråta av ren lycksalighet-tittade på brossan.han hade somnat helt plötsligt-då hör jag en röst inom mig -gå ut ur huset-rösten var så naturlig att jag lydde omedelbart-gick ut mitt i smällkalla vintern-var ute i flera timmar-kommer bara ihåg en enormt stor blå måne

Upplevelsen var så enorm ock bekräftade allt som jag alldrig direkt trott på förr-har oxå som leo varit rädd för religionen-ock det har åxå hållt mig borta från det spirituella

Efter detta så hamnade jag i en enorm utvecklingsvirvel-skrämmande i sin visuella ock känslomässiga styrka-som tur är så hade jag denna sajten ock förmånen att ha blivit guidat av ett astroligiskt  medium till att hitta min vän angel 52 som förklarade för mig vad som hände-var mer eller mindre novis-trots att jag mediterat i 25 år innan uppvaknandet

nu är jag i utvecklingen ock låter det ta mig dit den vill

Allt faller så sakteliga på plats

jag har blivit den jag alltid velat bli-det jag trodde var omöjligt

Trodde alldrig att jag skulle kunna fälla en tår igen-hade fel

Jag har nog alltid varit en sökare hela mitt liv men som många beskriver så har genombrotten andligt skett när man haft en kris, min sjukdom gör att jag har väldigt svårt att hantera stress så mindfulness har blivit ett måste för mig. Meditation hjälper mig att hitta lugnet när stressen och oron griper tag i mig. Jag kan inte se hur jag skulle kunna leva utan min andliga tro jag har mina svackor men utan den tror jag lätt jag blivit min ms sjukdom och inte Annelie. Min tro ger mig hopp att jag är något mer än omständigheterna i livet.

Först behöver man reda ut Vad andlighet är? Det har visat sig tolkas väldigt olika. Wiki har denna beskrivning:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Andlighet

Andlighet, beteckning för det immateriella, själslivet, koncept som utgår från antagandet att människan har en inneboende ande. Ande och materia är traditionella motsatsord. Några synonymer är fromhet, helighet, religiositet, själfullhet, spiritualitet och mysticism. Andlighet kan både handla om tro och sökande, och just unga människors sökande från 1960-talet och framåt har lett till att många nya trossamfund och sekter sett dagens ljus. [1]. Andlighet behöver inte inbegripa tron på något övernaturligt eller transcendent. Även utövande eller beundran av konst, musik, litteratur, mm, liksom de känslor som kärlek eller självförverkligande kan väcka, är immateriella till sin natur och kan ge en översinnlig upplevelse.

Medvetenhet om och fokusering på att alla varelser är själar i tillfälliga fysiska kroppar betecknas vanligtvis som andlighet, och en andlig person skulle då vara en intuitiv människa som står i kontakt med sin ursprungskälla; sitt andliga jag.

Jag skulle nog vilja hävda att vi alla är andliga, mer eller mindre. Men att vi vid olika perioder i livet lägger det mer eller mindre åt sidan till förmån åt andra intressen. Förr eller senare återkommer vi till detta ändå, om än vid den tid vi skall lämna våran fysiska kropp. För många kommer återkommade intresset för andlighet runt 40-årsåldern. Främst av två skäl, dels att våra barn blivit så pass stora så vi återigen får med tid till oss själva. Dels att vi börjar lugna ner oss och får mer stillhet då vi längre inte är lika hormonstinna.

Så var det även för mig.

Som man ropar, så får man! Det är bra att vara återhållsam och försiktig. De önskningar inom den andliga sfären kan leda till mer än vad vi önskar oss, eller mer än vad vårat ego önskar dig.

Att läsa böcker och meditera, det kände jag snabbt inte var nog för mig. Be dina guider om hjälp, det hade jag läst man kan göra. Det gjorde jag, från mitt hjärta. Sen hände det massor, och det snabbt!

Några dagar sen satt jag och åt matlåda med kollegor från andra enheter. En person jag inte tidigare talat med visade sig vara Reiki-master/Deekshagivare, han tog ann mig, som på beställning. Efter första healingen fick jag en kundaliniresning. Det blev reiki-kurser tills jag själv var Reiki-master. Parallellt med allt detta kom jag i kontakt med en av sveriges mest ansedda medier, det blev spökkurser, spökjakter model "det okända". Var även som sitters i ett avsnitt av "akademin för det Okända".

Spökerier är oerhört intressant, men min natur är mer mitt inre, mitt väsen. Söka sanningen om oss, bli en del av sanningen. Under en kurs i Indien var vi på en eld-cermoni, under den cermonin får man önska sig saker för andarna. Så gjorde även jag, bla att min partner skulle vilja uppleva passionen igen. Vid hemkomsten uppfylldes denna önskan snabbt, jag fick höra: "jag vill uppleva passionen igen, men inte med Dig". Kusligt i dubbel bemärkelse.

Så var försiktig med vad du önskar! Mitt inre väsen, sanningen, det säger min närmaste vän att jag närmar mig. Han är min mentor, han är redan en del av sanningen, han är upplyst. Jag ser min omgivning med nya ögon, eller känner. Det som var, eller kommer, betyder inte mer. Det som betyder är det som sker, Nu.

Se så förvirrad man kan bli av det "andliga" :-)

Det sa bara PANG för mig :-). Var som att öppna en kran. Nu tror jag inte längre, jag vet. Jag sov förut och sover till viss del fortfarande men nu är skillnaden att jag vet om det. Med Ljus och glädje

Den här drömmen hade iallafall med det att göra, i drömmen var jag vid källan och plockade upp bollen.  Jag kommer inte ihåg året och jag förde inte dagbok på den tiden, men eftersom jag kommer ihåg att jag tänkte tillbaka på drömmen vid en monoton arbetsuppgift vid en IC testutrustning på Ericsson Telecom AB samma eftermiddag så vet jag att det var kring 1985 - 1988.  Skrev aldrig ned drömmen, men har ofta berättat den, så 2011-04-02 21:08 skrev jag till sist ned den:  Jag och några andra ungdomar - känner mig som ungdom i drömmen - leker med en boll på en solig stadsgata mellan höga hus, vi rör oss mot en korsning omgivna av höga byggnader och på något sätt så är det så att vi fritt kan röra oss över hela gatan trots att det är mitt i stan.  Till höger på andra sidan korsningen är nedersta våningen indragen under hörnet med pelare så människor kan snedda.  Bollen råkar studsa in där.  Och försvinna ner i ett hål, det är en spiraltrappa ned.  Stämningen växlar, glättigheten försvinner.  Men jag ger mig ned.  Långt ned, förbi den nivå jag uppfattar som ordinarie "botten", kommer jag till en källa eller om man ska beskriva det som en rund liten skålformad damm, där bollen guppar.  Jag plockar upp den.  Jag är inte på något sätt rädd någonstans i detta, men på vägen upp händer saker som jag inte riktigt kan sätta ord på.  Det är som att jag "är monstret".  Jag har förändrats.  När jag kommer upp så är allt tillbommat, solen borta, höga plank mot gatan och man ser inte en människa.  Till sist kommer jag bortom villorna med planken, kommer inte exakt ihåg men det är något om att jag och en "monster"-kvinna (hon ser ut ungefär som jag) åker iväg på motorcykel.  En kvinna jag berättade detta för några år senare ritade det med vattenfärger, men det är en annan historia (samma kvinna blev tyvärr senare mördad av en inneboende och inrullad i en matta i Hägersten).  Jag har kvar teckningen.  Vill minnas att hon tecknade oss lejonlika (orkar inte lokalisera teckningen just nu för kontroll).

Senare har detta hänt i verkligheten såtillvida att jag har "plockat upp bollen" och sprider saker "från källan".  Och folk blir skrämda, precis som i drömmen.

Gick på en landsväg längs med ett naturreservat i Bohuslän hösten 99. Upplevde enhet med naturen och förstärkta sinnesintryck samtidigt som jag förde telepatiska samtal med mitt högre jag eller guide. Fick kunskap och upplevelse av det vita ljuset, att allting egentligen bara existerar i sinnet samt att jag inte existerade som person. Detta upprepade sig under flera månader under promenader i naturen hösten 99. Tror att vägen jag gick på är uråldrig och platsen jag var på hade starka energier samt hade personlig mottaglighet på grund av en livskris. Men det är ju också uppvaknandets tid!!!! Upplevelserna förändrade mig väldigt mycket. Upplevde att jag inte hade någon som jag kunde dela erfarenheterna med. De första åren efter händelserna ville jag mest bara vara ensam, ligga under ett träd i skogen och titta in i solen medan jag hade en inre dialog med Gud. Tycker fortfarande att det som hände är det bästa jag varit med om. Är så glad att jag under årens lopp hittat så många medmänniskor som haft liknande upplevelser och syn på livet.

Hej Kerstin det är så intresant att läsa om staka upplevelser av uppvaknande. Det du beskriver att du inte existerade som person är talande vi är allt å ingenting på samma gång.Själv har jag också fått många upplevelser i naturen inte sett å hört saker men häpnat av naturens sjönhet å hammnat i stunder av Nuet, av vördnad för livet, allt.

För mig var det något som hände för ca 35 år sedan, när jag var ung. Jag brukade ofta prata om kärlek, som gjorde mina kamrater trötta. Men samtidigt drabbades jag av "olycklig kärlek". Då vid något tillfälle fick jag inspirationen att min kärlek var avsedd för Gud och det var som om den tanken öppnade upp något. Helt plötsligt kunde jag uppleva Guds kärlek. Det var som ett rus ungefär. Inget fyrverkeri, men en konstant känsla av lycka och kärlek. Denna känsla avklingade sedan sakta under ca en veckas tid.

Där började nog mitt andliga sökande på allvar. Jag ville veta vad det var, och varför.....

Sedan hände en massa...... Jag kallar det att jag gick in min andliga grundskola.

Så framåt 30 år i tiden, lyckades jag äntligen uppväcka samma sak igen. Fast nu baserad på gedigen andlig kunskap kunde jag uppnå den andliga extasen/lycksaligheten, och uppleva Gudskärlek, men nu under meditation.

Fast nu var det en annan sak. När man får sin första andliga insikt är det mer som en gåva, sedan får man göra jobbet att uppnå behövlig andlig nivå, och då blir det liksom en bekräftelse, men i förståelse. Sedan dess har det aldrig riktigt släppt mig, det finns alltid djupt i bakgrunden, även om jag till slut blev lite rädd och ville sakta ner farten lite.

Hej. Jag kan berätta om mina egna erfarenheter.

Min andliga återuppväckelse startade år 1980 med en ljus idé som återkom några gånger.Därefter inkom nästan varje dag märkliga händelser som gjorde att jag gick in i mig själv vilket 18 år senare visade sig vara dess avsiktliga mening. Då kom min "FEMENOLOGI" (eget begrepp) upphöjas på änglanivå. Men sedan fortsätter uppvaknandet till allt högre nivåer.  

Det var i slutet på 1980 talet som jag kom att kalla mina andliga forskning för "FEMENOLOGI"(eget begrepp). Det var en brevvän som senare undrade om jag menade ordet "FENOMENOLOGI". När jag slog upp detta ord så nämns föjande : femenologi (fenomen +  -o- +  -logi) filosofisk analys av vårt medvetandeinnehåll;enligt Husserl en rent diskriptiv vetenskap som söker intuativt fixera och beskriva medvetandets innehåll. 

Översikt av utvecklingen i den yttersta tiden .

WORKSHOP 1                                      WORKSHOP 2                        WORKSHOP 3

Brygghuset & Hamburgesalen                                                                                                                                                                                     nära Odenplan i Stockholm                                                                                                                                      Ärkeängeln Michael                                                                                                                                                         88 deltagare/ljus 

Ärkeängeln Michael inför Nyandlighet i tiden.Den yttersta tiden startar.

.......................................................................................................................                                                                                                                                   

-------------------x---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

den 15-16 aug 1998  

Enligt program skulle antalet deltagare bli ett mästartal 11,22,33,44,55,66,77,88,99 osv (nämns). Det blev 88 deltagare (ljus ) på den första unika workshopen. Ärkeängeln Michael förklarade inledningsvis att det denna dag var en stor fest i de himmelska sfärerna - en cirkel slöts och en annan öppnades -. Antalet deltagare (ljus) på samtliga workshopar blev (88+41+15)ljus = 144 ljus . Fotnot: När jag under en privat konsultation frågade Ärkeängeln Michael om antalet deltagare skulle bli 144 st så fick jag flera svar. Ett svar var "144 ungefär ". Den tredje unika workshopen hade ännu inte ägt rum. Förklaringen var att på Workshop 2 turades en man och kvinna om att stanna hemma och vara barnvakt. Men på söndan deltog båda två. Då blev hela summan 144 ljus.

Jag rekommenderar "FEMENOLOGI"(adam) och FENOMENOLOGI(eva)

Rolf Lagercrantz

Vilken härlig tråd! :) tack!

Delar ju mer än gärna med mig av min pang-upplevelse :)

Jag var i Indien och hade rest runt i en fem månader. Lärde känna en grupp fantastiska människor som levde kärlek och de förtrollade mig med sin närvaro och energi. Jag introducerades till en ny förståelse om vad egot var och jag förstod att jag hade ett, men jag hade svårt för att erkänna det för framförallt mig själv men även för mina vänner. Det var en inre kamp som pågick och jag ville så gärna förstå mig själv. 

En kväll när vi satt och åt middag tillsammans bestämde jag mig, jag bestämde mig för att be mina vänner om hjälp. Det satt långt inne. Jag som alltid tagit hand om mig själv och varit så inställd på att inte be andra om stöd, att klara mig själv. Jag erkände inför dem att jag hade ett ego och att det kändes som en inre kamp. En av mina vänner vid bordet (upplyst själ) testade mig och det kändes som att jag kastades in och ut ur mig själv. ena stunden var jag jag och andra stunden var jag i kontroll av något annat. Jag förstod ingenting. Efter två timmar var jag totalt utmattad och tog mig samman och tackade för upplevelsen fast jag inte visste vad jag kände. Jag visste bara att jag ville komma så långt bort från mänskligheten som jag bara kunde. 

Jag gick tillbaka till mitt rum och la mig i min hängmatta utanför rummet och kände mig helt slut... då helt plötsligt hör jag en röst säga "jag ger upp". Efter sig lämnades jag kvar i en magisk stillhet och jag såg allt för vad det verkligen var, jag förstod mig själv för första gången på alla sätt och vis. det fanns inte längre någon tvekan och jag behövde inte svara på något. tomheten var så självklar. palmernas rörelser var synkroniserade och full av liv, havets vågor var en del av palmen, allt var en del av allt och "jag" var också en del av detta. "jag" slutade existera och alltet så som det alltid varit visades upp för mig. 

Jag vet inte hur länge jag var där men det var magiskt och förändrade hela min varelse. Jag önskar alla få uppleva samma lycka och kärlek. Samma förståelse. Sen dess är det det som mitt liv går ut på. att sprida lycka, glädje och kärlek för att ge fler möjlighet att nå till sin sanna potential. magiskt!

Kärlek!

Vilken stark skilldning intressant att få läsa om olika människors upplevelse, har aldrig haft en pang upplevelse önskar ibland att jag haft det utan för mig har det varit ett livslångt sökande då jag får ett svar i taget, det närmaste aha uppevelse jag hade var i början på året då jag upplevde fullständig Harmoni någon månad allt var perfekt, nu har jag varit inne i en riktigt tuff period vet inte varför, Harmonin kom å vad jag gjorde för att hamna i oron och rädslan igen men svaren kommer en dag det vet jag. Tack för du delade med dig. Ljus å Energi till dig å alla andra med syskon här.

RSS

© 2017   Created by Stefan Uhlén.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor