Hej :)

Jag tänkte bara berätta att jag ser oss varenda dag som del av allt och alla. Jag ser hur vi alla - ja verkligen alla - påverkas utav pengar och vi kan göra något åt detta.

Pengar skapas genom lån, d.v.s. så fort pengar skapas så är det på grund av ett lån.

Vi kunde skapat minst 50% helt skuldfritt till fördel för oss alla.

Jag undrar om det är viktigt för mig och du (då vi alla sitter i samma båt) att ta tag i denna fråga och berätta för alla vi känner att pengar borde skapas skuldfritt.

Flyktingkrisen, sjukvård, skola och allt annat som saknar ekonomi kunde räddats och fått bästa möjligheterna om vi skapade skuldfria pengar.

Så, har jag rätt eller fel eller är det bara en underbar insikt som förhoppningsvis väldigt snart blir allas vår verklighet :)

Visningar: 122

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Väldigt rolig bild (men så sann och det är kanske inte just roligt). Humor går att applicera på allt. :)

Under 2016 kommer vi högst troligt se att bilden ovan förändras och det blir betydligt mer rättvist för oss alla.

Pengar är idag roten till mycket ondska, men pengar är ett verktyg och kan lika gärna vara roten till mycket godhet.

Ja visst är det så Patrik...

Det går snabbt in ett mera kärleksfullt sätt att använda pengar.

Hjärtat öppnas och skapar och formar den nya Världen♥

Det känns hoppfullt och mycket ljusare nu♥

Tack för det♥

RSS

© 2017   Created by Stefan Uhlén.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor