Hej.
Jag vill bara kolla om det här kanske är ett fenomen som är väl känt i andliga kretsar.
Sen jag var liten har jag kunnat se, när jag tittar upp mot himlen, små saker som ser ut som grodyngel som glimmar till samtidigt som dom dyker upp och försvinner och samtidigt svänger till.
Känner ni igen detta?
De sista veckorna har jag märkt att dom dyker upp utan att jag tittar efter dom och snurrar förbi framför ögonen när jag sitter vid datorn. Det är som en spiralrörelse upp och ner som löper åt sidan i ett par sekunder.
En vän som är med om samma sak har hört talas om att det skulle vara Orgone energi men jag vill som sagt bara kolla om det här kanske är nåt som är väl känt och vad kallas det i såna fall?

Visningar: 262

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Ja, det stämmer. Det är orgonenergin eller prana eller qi som du ser. När man är i höga frekvenser så syns de överallt!  Visst är det vackert!!  :D

Ja verkligen :P speciellt sen dom börjat synas längre tid så man hinner se dom bättre :)

AnnCharlotte: Coolt du också ser dom. De gör jag med. Jätte mycket när jag är på balkongen eller tittar ut genom fönstret. Mest när det är klarblå himmel. Är som ett regn av små små prickar och punkter som snurrar runt och hit och dit. Ja håller med, är jätte vackert. Ler. Kram fina du :)

Härligt Patte-har åxå ungfär samma sak-kan ju variera-jahg ser en massa olikfärgade saker som kan komma in från vilket håll som helst

Aha, fränt :)

Här lär jag mej något nytt, vilken intressant man att läsa om Wilhelm Reich som står först förknippad med oregone energi, även om det alltid funnits!

Å en rolig sak till jag lärde mej var detta: han som först kom med namnet till detta orgone energi och forskade kring detta uppfann även en Cloudbuster, tänk att denna maskin faktiskt är på riktigt!

A cloudbuster (or cloud buster) is a device designed by Austrian psychoanalyst Wilhelm Reich, which Reich said could produce rain by manipulating what he called "orgone energy" present in the atmosphere- står det i Wikipedia bland annat!

Här står om kate bush låt:Wilhelm Reich's cloudbuster was the inspiration for the 1985 song Cloudbusting by British singer Kate Bush.[2] The song describes Reich's arrest and incarceration through the eyes of his son, Peter, who later wrote the memoir A Book of Dreams, published in 1973. A cloudbuster, bearing only a superficial resemblance to the genuine article, was designed and built for the video. The video, intended by Bush to be a short narrative film rather than a traditional music video, was conceived by Terry Gilliam and Kate Bush, and directed by Julian Doyle.[3] The video stars actor Donald Sutherland as Reich and Bush as his son, Peter.

Jag som älskar Kate Bush blir bara mer hängiven! Hi hihttp://varnyavarld.ning.com/video/kate-bush-cloudbusting-official-v...

Verkade vara frän video, ska kolla den bättre vid tillfälle :P

Kul du kallar dom grodyngel. Ler. Jag ser också som små ljusprickar som snurrar hit och dit när det är ljust ute och mycket om man tittar upp mot himelen eller när man tittar ut genom fönstret, mot himlen. Sen kan jag med se som små blixtrar hemma. Jätte fint. Jag brukar tro att blixtrarna hemma är någon andlig som vill göra mig uppmärksam på något. Är verkligen vackert dessa energier :)

RSS

© 2017   Created by Stefan Uhlén.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor